Θες να βήξεις; Κάντο αλλά σεβάσου τους γύρω σου

Αλφρεντ Μπρέντελ

Την Παρασκευή το βράδυ είχα την τύχη να βρεθώ στο Μέγαρο Μουσικής μαζί με τη γυναίκα μου για να παρακολουθήσουμε ένα ρεσιτάλ πιάνου του σπουδαίου πιανίστα Alfred Brendel. Το πρόγραμμα ήταν άκρως ενδιαφέρον και η βραδιά είχε τα φόντα για να είναι εξαιρετική. Ωστόσο οι γνωστοί νεοέλληνες βάλθηκαν να την καταστρέψουν, και εν’ μέρει τα κατάφεραν.

Με το που βγήκε ο Brendel στη σκηνή και χαμήλωσε ο φωτισμός, ξεκίνησαν τα βηξίματα. Από διάφορα μέρη της αίθουσας, τόσο στην πλατεία όσο και στον εξώστη και τα θεωρεία. Χωρίς καμία απολύτως προσπάθεια να κρυφτεί ή να περιοριστεί. Λες και είχε πέσει επιδημία ένα πράγμα ρε παιδί μου. Και στο διάλειμμα να μην ακούς ούτε ένα γαμημένο γκουχ. Ούτε ένα…

Στα τρία λεπτά είχε χτυπήσει ήδη ένα κινητό (παρά τις ανακοινώσεις-παρακλήσεις πριν την έναρξη για να κλείσουν τα κινητά) ενώ στο δεύτερο μέρος χτύπησε άλλη μία ή δύο φορές. Μέτρησα επίσης τουλάχιστον πέντε φορές πτώσεις αντικειμένων στο πάτωμα (ομπρέλες κλπ) ενώ κάποια στιγμή κάποιος θεατής προσπάθησε να θεραπεύσει το βήχα του με καραμέλα την οποία και ξετύλιξε με πλήρη μεγαλοπρέπεια, κάτι που φυσικά ακούστηκε σε όλη την αίθουσα.

Ο δε Μπρέντελ “την είπε” στον κόσμο διακόπτωντας το πρόγραμμά του και παρακαλώντας για ησυχία (το αυτονόητο δηλαδή) ή αλλοιώς θα έφευγε (και καλά θα έκανε μεταξύ μας)…

Μετά απ’ όλα αυτά, τόσο εγώ όσο και η γυναίκα μου (αλλά και πολλοί που καθόντουσαν γύρω μας στο ίδιο θεωρείο) χαλαστήκαμε αφάνταστα και παρακολουθήσαμε την παράσταση ιδιαίτερα σφιγμένοι. Λες και η παραμικρή μας ανάσα θα ακούγονταν και όλοι θα γυρνούσαν να μας κοιτάξουν. Και σίγουρα είχε επηρεαστεί και ο Brendel από όλα αυτά που συνέβησαν…

Αθάνατοι νεοέλληνες. Ελληνάρες του κερατά. Στο Μέγαρο είστε ρε γαμώτο. Όχι στο Μερσέντες και το Διογένη. Η παραστάσεις με έργα μόνο για πιάνο έχουν τεράστιες ιδιαιτερότητες σε οτι αφορά την ακουστική. Ο παραμικρός θόρυβος ακούγεται σε όλη την αίθουσα. Όποιος θέλει να βήξει να το κάνει με σεβασμό προς τον καλλιτέχνη και τους γύρω του. Να βάλει το χεράκι μπροστά από το στοματάκι του και να πνίξει το βήχα. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι κάθε τρεις και λίγο να ακούμε τα γκούχου-γκούχου της άρρωστης Αθήνας. Πως έγινε δλδ τόσοι πολοί να βήχουν κατά τη διάρκεια της παράστασης και στο διάλειμμα να μην ακούς το παραμικρό; Που πήγε τόσος βήχας ρε παιδάκι μου; Τον εξαφάνισε η σαμπάνια και το τσιγαράκι ε;;;;; Τα κινητά επίσης τα κλείνουμε. Δεν θα πάθουμε τίποτα αν για 40-45 λεπτά δεν λειτουργούν.

Λίγος σεβασμός δεν βλάπτει…

This entry was posted in Γενικά, Πολιτιστικά and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Θες να βήξεις; Κάντο αλλά σεβάσου τους γύρω σου

  1. niki says:

    στις βρυξέλλες, στο palais des beaux arts, μαζί με την ειδοποίηση κλείστε τα κινητά σας, λέει το παλληκαράκι, “και παρακαλώ μη βήχετε”. Προφανώς η συμπεριφορά με την ταμπέλλα “νεοέλλην” ταιριάζει γάντι και σε πολλούς, αναρίθμητους εκτός συνόρων. Δυστυχώς.

  2. Αλεξάνδρα says:

    Φίλε Νάσο, για τον βήχα συμφωνώ απολύτως, όμως αντε να θεωρήσουμε οτι είναι λιγο δύσκολο να το ελέγξεις (αν οντως έχεις προβλημα) και τέλος πάντων και σε παράσταση στο Covent Garden να πας, πάλι θα βήχουν, ειναι το μονο σίγουρο (εδω στην οπερα στο Παρίσι, περισυ χειμώνα και γινόταν Ο χαμός απο βήξιμο…)

    Αυτό όμως που δεν μπορώ να συγχωρήσω, είναι το κινητό. Πέρισυ, σε παράσταση στο θέατρο (Γυάλινος Κόσμος) με την Αννα Βαγενά, χτύπησε ένα κινητό, του οποίου ο κάτοχος όχι μόνο δεν το έκλεισε, αλλά το άφησε (ανέμελα) να χτυπάει ως τρελό, μεχρι που η Βαγενά τα πήρε τρελά και της έκανε παρατήρηση απο τη σκηνη…Φαντάζεσαι τωρα, σε ενα εργο οπως ο Γυάλινος Κόσμος, μέσα στο σκοτάδι και τη μελαγχολία, να χαλαει ο πρωταγωνιστής τον μονόλογό του, για να την πει στον καφρο που δεν τον σέβεται…

    Θες να μαθεις την έκβαση? Η κοπελα με το κινητό (κοπέλα ηταν) δεν ειπε τιποτα την ώρα που η Βαγενά της τά χωνε και στο διάλειμμα έκανε τετοιο χαμό στα παρασκήνια (‘θελω να μιλήσω με την κυρία Βαγενάααααα- δεν μπορει να μου μιλάει κανεις εμένα έτσιιιιιιι’) που η Βαγενά μάς μήνυσε οτι δε θα βγει για παράσταση, αν δε φύγει η εν λογω κοπελίτσα…

    Τι να σου πω – ολα θέμα παιδείας ειναι, το μονο σιγουρο. Ομως, αυτη τη ρημάδα την παιδεία που ολο την ψάχνουμε και δεν τη βρίσκουμε, μήπως είναι καιρός να την ψάξουμε μέσα μας? Γιατι εκτος απο την παιδεία, υπάρχει και κάτι άλλο που λεγεται τσίπα. Κι αυτο το εχεις είτε εισαι μορφωμένος, είτε αμόρφωτος.

  3. Αλεξάνδρα

    Όντως είναι κάπως δύσκολο να τον ελέγξεις το βήχα. Αλλά αφού ξέρεις οτι τον έχεις από πριν (δεν σε πιάνει βήχας έτσι ξαφνικά), σταμάτα σε ένα περίπτερο και πάρε ένα πακετάκι Halls να βοηθήσει κάπως. Βάζε το χεράκι μπροστά από το στόμα να τον πνίξεις. Τι να πω…

    Για τα κινητά όμως δεν υπάρχει καμία μα καμία απολύτως δικαιολογία. Όποιος αφήνει ανοιχτό κινητό σε τέτοιους χώρους είναι επιεικώς απαράδεκτος.

    Κάποτε (πριν μερικά χρόνια δλδ) είχανε πει οτι θα εφαρμόζανε σε Μέγαρο-Λυρική & Ηρώδειο ένα σύστημα που απενεργοποιεί τα κινητά κατά τη διάρκεια της παράστασης. Το έχω δει να δουλεύει στο Ηρώδειο αλλά στο Μέγαρο δεν θυμάμαι να έχει γίνει κάτι. Και δεν μπορώ να φανταστώ οτι δεν γίνεται ή οτι απλά είναι ακριβό και δεν το παίρνουν. Υποψιάζομαι μήπως οι celebrities του Μεγάρου (αυτοί με τις γούνες τα κομπολόγια και τις Καγιέν) κάνανε παράπονα και ζήτησαν να μην λειτουργεί αυτό το μηχάνημα..

    Τι να πω ρε γαμώτο μου. Η γυφτιά σε όλο της το μεγαλείο. Όπως πολύ σωστά λες, πρόκειται για έλειψη ΤΣΙΠΑΣ

  4. Δημήτρης says:

    Έχω κι εγώ μια ιδιαίτερη ευαισθησία με αυτό το θέμα.

    Το κινητό είναι το πλέον εκνευριστικό και ειδικά στο Σινεμά είναι ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο να πέφτει κανείς σε τύπους οι οποίοι όχι μόνο δεν το κλείνουν αλλά το σηκώνουν κιόλας και μιλάνε, γελάνε κλπ. Και αφού μιλήσουν κανά δίλεπτο μετά λένε “να σου πω, θα σε πάρω μετά γιατί είμαι στο Σινεμά”! (μπράβο μεγάλε, νωρίς το θυμήθηκες…)

    Ειδικά με τον βήχα όμως δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει κι εσείς αλλά είναι σαν κολλητικό. Όταν βήξει ο πρώτος αρχίζουν τα βηξίματα από γύρω γύρω, σαν βατράχια.
    Πώς δεν έβηξε και ο Βrendel… 🙂

  5. Elisabeth Michael says:

    ‘Ακουσα τον Brendel φέτος στην τελευταία του περιοδεία στις Βρυξέλλες. ‘Εβηξαν 1-2 άνθρωποι, και πάλι ενοχλήθηκε και γύρισε επιτιμητικά το κεφάλι του. Αυτό που συμβαινει στο Μέγαρο, σε ρεσιταλ πιάνου, είναι σκέτη διαστροφή. Την ημέρα που έπαιζε ο Brendel ήμουν και εγώ και έπαθα παροξυσμό βήχα. Για να μην ακουστώ, κοντεψα να πνιγώ, είχα βυθίσει τη πρόσωπό μου σε ένα μαντήλι και δεν ανέπνεα. Δεν με άκουσε κανείς παρά μονο η φίλη μου δίπλα. Μαρτύριο σκέτο. ‘Αργησα να βρεθώ στο site σας και να εκφράσω και εγώ την αγανάκτησή μου.

  6. Δυστυχώς στην Ελλάδα ο κόσμος δεν δείχνει καν να ενδιαφέρεται να προσπαθήσει για τα στοιχειώδη. Αν διαβάσεις στο κάτωθι λινκ , θα καταλάβεις τι ενοώ
    http://nasose.wordpress.com/2008/09/17/ivo-pogorelich-performs-live-in-athens/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha Verification * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.